Fogyókúrás étkezés sportolók számára. Fogyókúrás étkezés sportolók számára, Legyen változatos az étrended!


Sport és táplálkozás – Erre figyelj, ha edzés mellett fogyni is szeretnél

Fontos a tudatos tervezés Meg kell határozni a célt, hogy fogyni akarunk-e, megtartani a súlyunkat vagy esetleg izmot építeni. Ha a testsúly megőrzése vagy testépítés a cél, akkor természetesen a leadott energiamennyiséghez mérten lehet több kalóriát bevinni. Ha fogyás a célunk, akkor nem ehetünk többet, hiszen az a célunk, hogy növeljük a kalóriadeficitet, és a szervezetünk ezt zsírból pótolja. Gyakori hiba, hogy az ételek kalóriamennyiségét alul- a mozgás által elégetett kalóriát pedig túlbecsüljük.

Diétás receptek egész napra - Hogyan lehet fogyni hasból?

A sport és táplálkozás, valamint testsúlycsökkentési célok összehangolása miatt pontosan tudnunk kell, hogy mennyi kalóriát viszünk be a fogyókúrás étkezés sportolók számára, és mennyit égetünk el mozgással. Az utóbbit a mozgás intenzitása és időtartama határozza meg. Amennyiben alacsony intenzitáson végzünk kardió jellegű mozgást, akkor a szervezetnek van elég energiája, amit zsírból fedez. Ha magasabb intenzitáson végezzük az adott mozgást vagy erőnléti edzésformát választunk, akkor az edzéshez megfelelően kell plusz tápanyagot bevinnünk előtte és utána, hogy ne az izomhoz nyúljon, ahonnan ilyen edzésnél gyorsan tud energiát szerezni.

Fogyókúrás étkezés sportolók számára

Ha jól választjuk meg az edzéshez tartozó kisétkezést, akkor lesz a legjobb hatása az edzésnek, azaz lesz energiánk az edzésre és zsírból fogunk fogyni.

Az étrendet az edzés intenzitása is meghatározza! Intenzíven sportolók esetében, akik hetente minimum percet mozognak, ajánlott úgy felépíteni az étrendet, hogy van pihenőnapi, alacsony intenzitású, valamint magas intenzitású edzésnapi étrendjük, mindegyikhez a szükséges kalória- és tápanyag-összetétel szerint. Fő szabályként érdemes követni, hogy három főétkezés legyen, amelyek között 4—6 óra telik el. Reggelire és vacsorára fehérjében gazdag, szénhidrátban szegény ételeket válasszunk.

hét alatt 4 kg fogyás

Az ebéd legyen a legtartalmasabb étkezésünk, itt fehérjében gazdag és alacsony glikémiás indexű szénhidrátot is tartalmazó fogásokat válasszunk.

Edzéshez pedig az intenzitástól függően tegyünk be egy snackétkezést.

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. A Honlapról elérhető alábbi felületre, szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési szabályok külön tájékoztatókbantalálhatóak, amelyek az adott felületeken érhetőek el: Karrier, Hírlevél, Törzskártya, Sportolói jelentkezés. A cookie-val kapcsolatos részletes adatkezelési szabályok szintén külön tájékoztatóban találhatóak. Szolgáltató a neki megadott személyes adatokat, azok valódiságát nem ellenőrzi.

Ha a fogyás a cél: Alapvetően, ha a fogyás a cél, akkor általánosságban napi kalória jusson edzésnapokra a nőknek, a férfiaknak. Pihenőnapokon ez lehet kalóriával kevesebb. Alacsony intenzitású edzéshez nem szükséges pluszétkezést választani, de ha magasabb intenzitással edzünk, akkor előtte egy órával egy kalóriás, majd utána egy — kalóriás, fehérjét is és szénhidrátot is tartalmazó étkezést iktassunk be. Táplálékkiegészítők A táplálékkiegészítők közül van néhány kimondottan ajánlott, mivel szakszerű táplálkozás mellett sem lehet biztosítani mindent, amire egy fokozott fizikai igénybevétel mellett a testnek szüksége lehet.

Ezekre akkor van szükség, ha fogyókúrás étkezés sportolók számára komolyabban edz, azaz a heti általánosan ajánlott perc felett sportszerűen mozog.

  • Kropkó Péterrel, az extrém triatlon, az IRONMAN hazai legendájával beszélgettünk arról, hogy milyen tapasztalatai vannak a teljesítményfokozás és a tónusos izomzat kialakítása terén.
  • Laposhas-diéta: profi sportolót kérdeztünk, mit kell enned a tónusos hasfalért - Fogyókúra | Femina
  • Fogyókúrás étkezés postai úton
  • A 4 napos ciklusból álló diéta - sportolóknak
  • További cikkeink a témában Fogyókúrás étkezés sportolók számára Kropkó Péterrel, az extrém triatlon, az IRONMAN hazai legendájával beszélgettünk arról, hogy milyen tapasztalatai vannak a teljesítményfokozás és a tónusos izomzat kialakítása terén.

Hidratálás A megfelelő folyadékpótlás szintén fontos a testedzés során. Minél hosszabb ideig és minél intenzívebben mozgunk, annál fontosabb, hogy a megfelelő típusú folyadékpótlás megtörténjen, ellenkező esetben a szervezet dehidratált lesz. Edzés előtt egy fél órával igyunk meg fél liter vizet, edzés alatt pedig fogyasszunk rendszeres időközönként vizet.

módok arra hogy inspiráld magad a fogyáshoz

Ezt a hibát kerüld el! Tudnunk kell, hogy a nem megfelelően megtervezett, nem szakszerű étrend a fizikai teljesítmény romlásához és izomvesztéshez is vezethet. A komolyabban sportolók esetében pedig a nem megfelelő táplálkozásnak súlyos egészségügyi kockázatai is lehetnek.

Gyakori hiba például, ha nem pótoljuk vissza a felhasznált energiát, nem töltjük fel a glikogénraktárakat edzés után.

zsírvesztési minták

Így izomból fogunk fogyni, és egy idő után nem lesz energiánk edzeni.